REGULAMIN KONSULTACJI PROJEKTOWYCH ONLINE

SZALBIERZ DESIGN

Data ostatniej aktualizacji: 19 maja 2025 r.

1. Definicje

  • Pracownia/Usługodawca: Szalbierz Design, NIP 7822160555.
  • Klient: Osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która zawiera Umowę Konsultacji z Pracownią.
  • Konsument: Klient będący osobą fizyczną dokonującą z Pracownią czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  • Przedsiębiorca na prawach konsumenta: Klient będący osobą fizyczną prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tego przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.  
  • Umowa Konsultacji/Umowa: Umowa o świadczenie usług konsultacji projektowych online zawierana pomiędzy Klientem a Pracownią na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  • Konsultacja: Usługa świadczona przez Pracownię na rzecz Klienta w formie online, dotycząca zagadnień związanych z projektowaniem wnętrz, w zakresie ustalonym indywidualnie.
  • Regulamin: Niniejszy regulamin konsultacji projektowych online.
  • System Umawiania Konsultacji: Dostępne online narzędzie umożliwiające Klientowi rezerwację terminu Konsultacji.
  • Potwierdzenie Zamówienia: Wiadomość e-mail wysłana przez Pracownię do Klienta potwierdzająca zawarcie Umowy Konsultacji.

2. Postanowienia ogólne dotyczące konsultacji

2.1. Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług konsultacji projektowych online przez Pracownię Szalbierz Design na rzecz Klientów. 

2.2. Konsultacje prowadzone są w formie online (np. rozmowa wideo, rozmowa telefoniczna, wymiana wiadomości e-mail – forma zostanie ustalona indywidualnie). 

2.3. Przed skorzystaniem z Konsultacji, Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. 

2.4. Pracownia świadczy usługi konsultacyjne w zakresie projektowania wnętrz. Zakres Konsultacji jest każdorazowo ustalany z Klientem. 

2.5. Informacje prezentowane na stronie internetowej Pracowni oraz w Systemie Umawiania Konsultacji nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert przez Klientów.

3. Zawarcie umowy

3.1. W celu umówienia Konsultacji, Klient wybiera dostępny termin w Systemie Umawiania Konsultacji (jeśli jest dostępny) lub kontaktuje się z Pracownią w inny udostępniony sposób. 

3.2. Po wybraniu terminu i zakresu Konsultacji, Klient dokonuje płatności za Konsultację zgodnie z cennikiem Pracowni. 

3.3. Do zawarcia Umowy Konsultacji dochodzi dopiero w momencie, gdy Pracownia po otrzymaniu płatności od Klienta, wyśle na adres e-mail Klienta Potwierdzenie Zamówienia. 

3.4. W Potwierdzeniu Zamówienia Pracownia potwierdza termin Konsultacji, jej zakres (jeśli został szczegółowo ustalony przed płatnością) oraz inne istotne warunki Umowy. 

3.5. Brak Potwierdzenia Zamówienia ze strony Pracowni w rozsądnym terminie po dokonaniu płatności przez Klienta oznacza, że Umowa nie została zawarta, a Pracownia niezwłocznie zwróci Klientowi dokonaną płatność.

4. Zasady konsultacji

4.1. Konsultacja odbędzie się w ustalonym terminie i formie. 

4.2. Klient zobowiązuje się do przekazania Pracowni wszelkich niezbędnych informacji i materiałów (np. rzuty pomieszczeń, zdjęcia, preferencje) z odpowiednim wyprzedzeniem, które są istotne dla efektywnego przeprowadzenia Konsultacji. 

4.3. Czas trwania Konsultacji jest określony w ofercie Pracowni. W przypadku przedłużenia Konsultacji z inicjatywy Klienta, może zostać naliczona dodatkowa opłata, o czym Klient zostanie poinformowany przed przedłużeniem. 

4.4. Pracownia dokłada wszelkich starań, aby udzielane podczas Konsultacji porady i informacje były rzetelne i zgodne z najlepszą wiedzą Konsultanta. Jednakże, mając na uwadze charakter Konsultacji online, nie stanowią one wiążącego projektu wykonawczego. 

4.5. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za wykorzystanie informacji i porad uzyskanych podczas Konsultacji.

5. Tajemnica zawodowa i poufność

5.1. Pracownia zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji poufnych uzyskanych od Klienta w związku z realizacją Umowy Konsultacji. 

5.2. Informacje poufne obejmują w szczególności dane osobowe Klienta, szczegóły dotyczące projektów i preferencji Klienta, a także inne informacje, które Klient wyraźnie oznaczy jako poufne. 

5.3. Obowiązek zachowania poufności trwa przez czas trwania Umowy Konsultacji oraz po jej zakończeniu, bez ograniczeń czasowych, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej lub Klient zwolni Pracownię z tego obowiązku. 

5.4. Klient również zobowiązuje się do zachowania poufności w odniesieniu do wszelkich informacji i materiałów udostępnionych mu przez Pracownię, które zostały wyraźnie oznaczone jako poufne.

6. Odmowa przeprowadzenia konsultacji

6.1. Pracownia zastrzega sobie prawo do odmowy przeprowadzenia Konsultacji, w szczególności w następujących przypadkach: 

  • Wystąpienia konfliktu interesów, który uniemożliwia obiektywne świadczenie usługi. * Niedostępności Konsultanta w wybranym terminie (o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany, a dokonana płatność zwrócona).
  • Przekazania przez Klienta informacji lub materiałów w sposób uniemożliwiający merytoryczne przeprowadzenie Konsultacji.
  • Uzasadnionych wątpliwości, co do intencji Klienta lub zgodności planowanego zakresu Konsultacji z etyką zawodową lub prawem.

6.2. W przypadku odmowy przeprowadzenia Konsultacji przez Pracownię, Klientowi zostanie niezwłocznie zwrócona dokonana płatność.

7. Niedostępność Konsultanta (choroba, siła wyższa)

7.1. W przypadku niedostępności Konsultanta z przyczyn niezależnych od Pracowni (np. choroba, awaria sprzętu, problemy z łączem internetowym, siła wyższa), Pracownia poinformuje o tym Klienta najszybciej jak to możliwe i zaproponuje nowy termin Konsultacji. 

7.2. Jeżeli nowy termin nie będzie odpowiadał Klientowi, Pracownia zwróci Klientowi dokonaną płatność. W takim przypadku Klientowi nie przysługują żadne dodatkowe roszczenia wobec Pracowni.

8. Prawo do reklamacji

8.1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi Konsultacji przez Pracownię. 

8.2. Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej lub elektronicznej (na adres e-mail Pracowni) i zawierać co najmniej: dane identyfikacyjne Klienta, datę Konsultacji, opis zgłaszanych zastrzeżeń oraz żądanie Klienta. 

8.3. Pracownia rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o wyniku postępowania reklamacyjnego w formie, w jakiej reklamacja została złożona, chyba że Klient zażąda innej formy. 

8.4. W przypadku uznania reklamacji, Pracownia podejmie działania mające na celu naprawienie zaistniałych nieprawidłowości, np. poprzez ponowne przeprowadzenie części Konsultacji lub zwrot części lub całości uiszczonej opłaty.

9. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przez Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta

9.1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta mają prawo odstąpić od Umowy Konsultacji zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 14 dni bez podawania przyczyny. 

9.2. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy (czyli od dnia wysłania Potwierdzenia Zamówienia przez Pracownię). 

9.3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Klient musi poinformować Pracownię o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą, pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, stanowiącego Załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. 

9.4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy na adres: Szalbierz Design, [ adres e-mail] 

9.5. W przypadku odstąpienia od Umowy, Pracownia zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

9.6. Wyjątki od prawa odstąpienia: Zgodnie z art. 38 pkt 1 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli Pracownia wykonała w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Pracownię utraci prawo odstąpienia od Umowy. Dokonując płatności za Konsultację, Klient wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i przyjmuje do wiadomości, że w takim przypadku utraci prawo do odstąpienia od Umowy po jej pełnym wykonaniu.  

10. Siła wyższa

10.1. Pracownia nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy Konsultacji, jeżeli jest to spowodowane działaniem siły wyższej. 

10.2. Za siłę wyższą uważa się wszelkie zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, niezależne od woli Pracowni, których nie można było przewidzieć i którym nie można było zapobiec, takie jak w szczególności: klęski żywiołowe, pożary, awarie systemów teleinformatycznych, działania wojenne, zamieszki, strajki, epidemie, akty władzy publicznej. 

10.3. W przypadku wystąpienia siły wyższej, Pracownia poinformuje o tym Klienta w najszybszym możliwym terminie i uzgodni z Klientem dalsze postępowanie (np. zmiana terminu Konsultacji, odstąpienie od Umowy).

11. Ochrona danych osobowych

11.1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Szalbierz Design

11.2. Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celu realizacji Umowy Konsultacji, kontaktu z Klientem, rozpatrywania reklamacji oraz, w przypadku wyrażenia odrębnej zgody, w celach marketingowych. 

11.3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy Konsultacji. 

11.4. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. 

11.5. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów znajdują się w Polityce Prywatności Pracowni, dostępnej na stronie internetowej [Adres Polityki Prywatności].

12. Postanowienia końcowe

12.1. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część Umowy Konsultacji zawieranej pomiędzy Klientem a Pracownią. 

12.2. Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą obowiązywać dla nowych Umów zawieranych po dacie ich wprowadzenia. Klienci, którzy zawarli Umowy przed zmianą Regulaminu, obowiązuje Regulamin w wersji obowiązującej w dniu zawarcia Umowy. 

12.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta. 

12.4. Ewentualne spory wynikłe w związku z realizacją Umowy Konsultacji będą rozstrzygane przez właściwe sądy powszechne w Polsce. W przypadku Klientów będących Konsumentami, spory mogą być rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na miejsce zamieszkania Konsumenta.  

Załącznik – WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

(Niniejszy formularz należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat: Szalbierz Design [adres e-mail]

Ja/My ………………………………………………………………………………………………………..…………. niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi konsultacji projektowej online, zawartej dnia ……………………………………………

Imię i nazwisko Konsumenta/Konsumentów lub Przedsiębiorcy/Przedsiębiorców na prawach konsumenta: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Adres Konsumenta/Konsumentów lub Przedsiębiorcy/Przedsiębiorców na prawach konsumenta: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Data: ……………………………..

 

Podpis Konsumenta/Konsumentów lub Przedsiębiorcy/Przedsiębiorców na prawach konsumenta: 

……………………………………………………………………………………………………

 

(*) Niepotrzebne skreślić.